Türkiye’de kaynaştırma ilk olarak hangi yasada yer almıştır?
Türkiye’de Özel Eğitim ve Kaynaştırma 1983 yılında yürürlüğe giren 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Hakkındaki Kanun, özel gereksinimli bireylere yönelik ilk kapsamlı kanundur.
Türkiye’de kaynaştırma eğitimine yönelik uygulamalar hangisiyle başlamıştır?
Türkiye’de kaynaştırma uygulaması 1983 tarihli 2916 sayılı “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu” ile başlamış, 1997 tarihli 573 sayılı “Özel Eğitim Kanunu” ve 2000 yılında yürürlüğe giren “Özel Eğitim Kanunu” “Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği” ile yaygınlaşmıştır. Uygulama…
Özel eğitim ve kaynaştırma yoluyla eğitim neleri kapsar?
Kapsayıcı eğitim; Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, engelli olmayan akranlarıyla birlikte kamusal ve özel eğitim ve öğretim almalarını sağlayan; Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve resmi olmayan eğitim ortamlarında destekleyici eğitim hizmetleri sağlayan özel eğitim uygulamalarıdır.
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliğine göre aşağıdakilerden hangisi kaynaştırma eğitiminin ilkelerinden biridir?
1) Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılmalıdır. 2) Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin mümkün olan en kısa sürede özel eğitime başlaması önemlidir. 3) Özel eğitim hizmetleri, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin sosyal çevrelerinden ayrılmayacak şekilde planlanmalı ve uygulanmalıdır.
Kaynaştırma eğitimi uygulamaları ilk olarak hangi ülkede başlamıştır?
1970’li yıllarda ABD’de başlatılan kapsayıcılık uygulamaları zaman içinde yaygınlaşarak birçok ülkede eğitim politikalarının temelini oluşturmaktadır (OECD, 1995).
1 Türkiye’de özel gereksinimli bireylerin eğitiminde kullanılan kaynaştırma modelleri nelerdir?
Ülkemizde kaynaştırma eğitimi üç farklı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
Eğitim öğretim sürecinde kaynaştırma bütünleştirme uygulamasının temelini oluşturan en temel yasal dayanak nedir?
Kapsayıcı eğitim, ABD’de 1975 yılında P.L. 94-142 ile başlatılmıştır. Diğer ülkelerde uzun süre çıkarılan Tüm Engellilerin Eğitimi Hakkındaki Kanun, Türkiye’de 1983 yılında 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu adıyla yasalaşmıştır.
Kaynaştırma uygulaması nedir?
Kaynaştırma/bütünleştirme eğitim uygulamaları, engelli olmayan öğrencilerin toplumsal yaşamın birçok alanında karşılaşabilecekleri özel eğitim gereksinimi olan kişileri tanımalarını, anlamalarını ve bireysel farklılıklarını daha kolay fark etmelerini sağlar.
Kaynaştırma yoluyla eğitimin temel amacı nedir?
Günümüzde eğitimde kapsayıcılığın sağlanması amacıyla uygulanan kaynaştırma yoluyla eğitim, engelli bireyin engellilik tanısı konulduktan sonraki gelişimini en üst düzeye çıkarmayı ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlamaktadır.
Özel eğitimde kaynaştırma nedir?
Kapsayıcılık, sınıf öğretmenine ve/veya engelli öğrenciye gerektiğinde destekleyici özel eğitim hizmetlerinin sunulması koşuluyla, engelli öğrencilerin normal eğitim ortamlarında eğitilmesidir.
Kaynaştırma öğrencilerine uygulanacak olan öğretim yöntemleri nelerdir?
Etkili bir katılım için doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemleri kullanılabilir.
Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi gerektiren öğrencilerin tanısını kim koyar?
Bireyin eğitsel değerlendirmesi ve tanısı, Rehberlik ve Araştırma Merkezi bünyesinde kurulan Özel Eğitim Değerlendirme Paneli tarafından, bireyin özelliklerine uygun objektif standart testler ve ölçüm araçları kullanılarak yapılır.
Kaynaştırma sınıfında bulunması gereken unsurlar nelerdir?
Kapsayıcı eğitimde, normal sınıfta tek bir engellilik türü için değerlendirme yapılmalıdır. Yani, işitme, görme vb. Engellilikten etkilenenler aynı sınıfta olmamalıdır. Kapsayıcı eğitime dahil edilen öğrencilerin birden fazla engeli veya davranış sorunu olmamasına dikkat edilmelidir.
Kaynaştırma destek eğitim hizmetleri nelerdir?
Kaynaştırma eğitimi; özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, destekleyici eğitim hizmetleri sağlanarak, engelli olmayan akranlarıyla birlikte, resmi ve özel okullarda eğitimlerini almaları; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve okul dışı eğitim kurumlarında devamlılık ilkesine dayalı eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?
KİM İÇİN? Kapsayıcı eğitim, özel gereksinimli çocukların akranlarıyla birlikte eğitim almalarını sağlar. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar, yeteneklerini doğru şekilde kullanabilmeleri ve normal hayata entegre olabilmeleri için kapsayıcı eğitim alabilirler.
Türkiye’de sistemli ilk özel eğitim çalışmalarının temeli hangi tarihte atılmıştır?
Şura kararlarına bakıldığında, özel eğitime ilişkin ilk kararın 1953 yılında 5. Milli Eğitim Şurası’nda alınmış olması dikkat çekicidir. Bu karar, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların zorunlu eğitim kapsamına alınmasını amaçlamaktadır.
Türkiye’de kaç tane kaynaştırma öğrencisi var?
Bunun sonucunda Türkiye genelinde ilköğretim düzeyinde 35 bin olan kapsayıcı eğitimdeki öğrenci sayısı yüzde 100’ün üzerinde artışla 71 bin 142’ye çıktı. Ayrıca ortaöğretim düzeyindeki öğrenci sayısı da yaklaşık 5 bin arttı.
Okul öncesi kaynaştırma nedir?
“Ülkemizde özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar farklı eğitim ortamlarına yerleştirilmektedir. Bu çocukların normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte genel eğitim ortamına yerleştirilmesine kaynaştırma/entegrasyon denir.” 26 Ocak 2021
Eğitim öğretim sürecinde kaynaştırma bütünleştirme uygulamasının temelini oluşturan en temel yasal dayanak nedir?
Kapsayıcı eğitim, ABD’de 1975 yılında P.L. 94-142 ile başlatılmıştır. Diğer ülkelerde uzun süre çıkarılan Tüm Engellilerin Eğitimi Hakkındaki Kanun, Türkiye’de 1983 yılında 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu adıyla yasalaşmıştır.